Spiritualiteit·YouTube Pagan Challenge

YTPC 2017 – Muziek

In de YouTube Pagan Challenge zat dit topic er al een tijdje aan te komen: Chants and Songs. Graag wil ik het even met jullie hebben over muziek in hekserij en magie.
So shall we?

IMG_20170708_140117

Muziek en Magie

Persoonlijk heb ik niet veel muziek gebruikt in rituelen. Het is niet mijn ding, dacht ik… Tot ik een aantal maanden geleden mijn ongemakje had en daarvoor een spreuk deed. In een filmpje van Molly Roberts werd er gesproken over het oproepen van energie via muziek. Oh en ook ik heb de boeken gelezen, het is echt geen nieuw idee. Maar tot het moment waarop je voelt hoe je energie opbouwt tot een energiebom en die loslaat op een voorwerp…. Man… Wat een kracht.

Hoe ik het dan deed? Ik zong mee met een nummer, dat dan natuurlijk ook gekozen was om enigszins duidelijk te zijn en een tikje agressief. In die specifieke context mocht dat ook wel. Het zingen had iets, en ik kan het iedereen aanraden om met een nummer of playlist aan de slag te gaan om een bepaalde state of mind te verkrijgen. Met volledige overgave kom je er wel, je hoeft niet meteen te zingen als een sopraan, zolang de intentie maar goed zit.

Mijn playlist

Anyway, ik wil jullie graag een kijkje geven in de muziek die ik nu eigenlijk draai. Want dat schijnt een dingetje te zijn. Anne sprak mij onlangs aan met de vraag wat ik nu eigenlijk draai, welke muziek mij blij maakt. Dus ik zal eens een lijstje geven met wat ik nu eigenlijk luister.

IMG_20170708_111824

 

Het is een behoorlijke mix van feministische lyrics en romantisch nummers. Oke ik geef het toe, ik ben een behoorlijk watje 😉 Maar dit maakt mij blij, dus dat blijf ik gewoon lekker luisteren. Oh, ik heb er ook een paar nummers ingezet van bands die ik zag op Bospop dit jaar, een geweldige ervaring. De foto’s die je ziet komen van Bospop.

IMG_20170708_184305

Anyway, vertel me waar jij naar luistert in de reacties! Ik leer graag nieuwe bands, groepen en nummers kennen! 

Liefs Loena

4 gedachten over “YTPC 2017 – Muziek

  1. Nou ja, het toeval wil voor ik zo ga douchen en werken, zwemmen dus… met mijn cliënten dat ik nu luister op you tube naar de volgende song:

    maar wat ik ook mooi blijf vinden:

    En…

    maar ook…

    en nog zoveel meer, hahaha ja er zit een super kracht in muziek of je nu luistert intens, naar binnen gaat zoals bij deze laatste song…. of mee galmt, het altijd goed!

    Muziek op zich, het te luisteren, begrijpen, is al magie op zich, heb j vaak weinig meer bij nodig behalve een kaars 😉

    X

    Liked by 1 persoon

  2. My silver lining is een mooi nummer ja, en Hoziers stem vind ik geweldig, dat rauwe. 🙂 Ik luister eigenlijk elke week weer wat anders, afhankelijk van waar ik op dat moment behoefte aan heb. Kom wel altijd terug bij classic rock (jaren 90 vooral) en symphonic metal. Afgelopen weken luisterde ik ook – onvrijwillig – veel mee met de muziek van middelste zusje. Wat een herrie draait zij zeg, haha. Kind van de duivel, de vloer is lava, hardstyle-achtige dingen… Niet helemaal mijn smaak. 😛
    Oh, afgelopen week heb ik een prachtig nummer ontdekt, denk dat die ook wel bij jou in de smaak zal vallen: “Songbird” van Haroula Rose. Let me know what you think. 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Anna Clendening is iemand waar ik de laatste tijd naar luister. Haar emoties welke ze in de muziek legt, was eerder merkbaar/voelbaar dan dat ik haar achtergrond op mentale wijze tot mij nam.

    Deze vind ik ook mooi vanwege de tekst. Niet om deze mentaal tot mij te nemen, maar om er eerst in te voelen. Dat komt ook omdat ik al een ietwat oude man ben;-)

    Maar dit is toch wel het mooiste wat ik kan bedenken. Het emotioneert mij ook, al hoor ik het voor de 100e keer. Liefde, daar los ik zelf in op. Ik doe niets liever dan niets zijn…..

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

