Godin·Persoonlijk·Spiritualiteit

Dromen over de Godin (2)

Eigenlijk was het de bedoeling dat ik zou schrijven over de YouTube Pagan Challenge. Maar dit topic houd ik voor een later moment. Het lijkt me beter om het eens met jullie over dromen te hebben…

Zoals jullie inmiddels weten ben ik een dame die het allemaal even op een rijtje moet zetten. Ik weet wat ik duidelijk niet wil, en heb daar de nodige stappen toe gezet met de keuze om alleen verder te gaan. Maar wat de bliep wil ik nu wel? Dit is Loena’s Droom, maar wat houden die dromen dan in??

Om te beginnen heb ik een mindmap gemaakt met waar ik de komende periode mijn tijd in wil steken. Welke dromen wil ik najagen? Waar ga ik mijn energie in steken en welke projecten krijgen nieuw licht te zien?

De Droom

Maar iets waar ik altijd mee bezig probeer te zijn zijn mijn dromen, mijn nachtelijke wel te verstaan. De eerste nacht na de breuk droomde ik het volgende:

Het was een vrij weekend en ik bevond mij aan de zee.
Na wat rond te wandelen bevond ik mij voor een grot.
Deze grot leidde naar binnen.
Onder in de grot stond een vrouw.
Nu kwam de naam tot mij zonder dat ik er erg in had, het was Inanna.
En wat een toeval, opeens had ik wat boeken bij me.
Er ontstond een klein gesprekje waarbij zij zei ‘Het is geen probleem dat je niet precies weet waarheen, ik help je wel met je lessen’.

Als heks moet je natuurlijk een beetje bijgelovig zijn, maar snel ben ik niet te overtuigen.. Nu zijn mijn dromen wel vrij levendig als ik mijn moeder moet geloven, altijd in kleur, in full HD Dolby surround sound en volgens vriendinnen altijd onwijs spannend. Er zit een fantastische verhaallijn in en het zorgt altijd voor gespreksstof.

Instagram

Maar volledig overtuigd was ik de volgende ochtend nog niet helemaal. Dus wat gebeurd er? Op een vrije zaterdagochtend lig ik gewoon lekker naar het plafond te staren, geniet even van de rust en pak mijn gsm om Instagram te openen. ‘Hallo ik ben Loena, en ik ben verslaafd’. Maar dat geeft niks. en wat denk je dat er als eerste op mijn schermpje verschijnt? Een foto van de Godin Venus met een tekst over hoe de Venus retrogade over is en *tromgeroffel* de komende tijd zal in het teken staan van de weg uit de onderwereld van Inanna. Tijdens deze reis naar boven ontvangt Inanna alle delen van haarzelf die zij onderweg naar beneden verloren had. Ze kreeg als het ware haar ware zelf terug.

Oude bekende

Ik was verkocht. De boodschap was ineens luid en duidelijk. Inanna it is. Blijkt dat een afbeelding van Lilith ook wel word genoemd als een afbeelding van Inanna en dat deze twee godinnen verhalen gemeenschappelijk hebben. Dus verwacht je maar aan een aantal blogs over Inanna de komende tijd, en haar verhaal in en uit de onderwereld maar ook hoe de opkomst van het patriarchaat kan verteld worden aan de hand van Inanna’s verhaal en de kap van de boom waar Lilith in huisde.

Wie weet zijn dromen wel tekens vanuit het onderbewuste… Ach wie maak ik dat wijs, dromen zรญj tekens van ons onderbewuste. We lezen en horen verhalen en slaan deze op voor een later moment om gebruik te maken van de aloude symbolieken en kennis. En soms, heel soms, als je ervoor open staat, dan wil het wel eens gebeuren dat zo’n verhaal in je opkomt om je een les te leren over jezelf… Als je ervoor open staat natuurlijk.

Droom jij weleens zo levendig? Of heb je een speciale droomervaring? Laat het me weten in de reacties!

Liefs Loena

16 gedachten over “Dromen over de Godin (2)

  1. Mooi Loena! Ik ben erg benieuwd naar Inanna, ik ken haar namelijk alleen van naam. Zelf heb ik niet zo heel veel ‘spirituele’ dromen, maar ik herinner me er รฉรฉn als de dag van gisteren (al is het inmiddels zo’n 15 jaar geleden). Het is me nog steeds niet duidelijk of het een droom of een half-wakker moment was, maar ik heb eens iemand langs mijn bed zien staan. Tegen de verwachting in was het geruststellend in plaats van doodeng.. Een naam kreeg ik er ook bij. Maar wie het nu precies is/was blijft nog wat vaag ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  2. Ik kijk uit naar het vervolg. ๐Ÿ™‚
    Phoe… Dromen… Ik heb dit een tijdje mijn tweede leven genoemd. ’s Nachts leef ik soms een ander leven, heel helder, heel intens. Gelukkig train ik me om me niet te laten vangen.
    Soms krijg ik een voorspellende droom, een andere keer krijg ik hints voor mijn studie. Soms heb ik controle over de elementen en ben ik tot alles in staat.
    Soms ontmoet ik mensen in een droom, die dit de dag erna bevestigen. Ze hadden dezelfde droom, is het dan wel een droom? Ooit zat ik eens vast in een tijdlus… Tja, is dat een droom of werkelijkheid? Wat is het verschil? Ik heb het alleszins heel helder beleefd.
    Een heel interessant onderwerp. ๐Ÿ™‚

    Vriendelijke groet

    Liked by 1 persoon

    1. Hmmm dat is speciaal toerist! Dat heb ik dan weer niet maar hoop het ooit toch te ervaren. Wel de hints, de aparte gesprekken en opdrachten of vragen, deze ‘droom’ ik wel. Wie weet binnenkort meer! Over dit onderwerp ๐Ÿ˜‰

      Liked by 1 persoon

  3. Ik droom altijd alsof het echt is en in kleur ook, nu heb ik ooit begrepen, als je in zwart/wit droomt, dan is het verwerking, droom je in kleur, dan is het eventueel voorspellend of een boodschap of symboliek wat je tot je moet nemen als leidraad. ๐Ÿ˜‰

    Nu weet ik dat ik elke nacht droom, het gaat erom of je het nog weet als je wakker wordt natuurlijk, en dit, gebeurt vrij weinig, maar als het zo is, dan is het best belangrijk ๐Ÿ˜‰

    X

    Liked by 1 persoon

  4. Inanna, klinkt bekend maar weet er komt niets bij me opborrelen. Ja, dromen zijn een verwerking, een uiting van het onderbewuste, en kunnen je zeker leiden/helpen als je er voor open staat. Je kreeg nu wel duidelijke tekens; want toeval bestaat niet, right? ๐Ÿ˜‰
    Ben erg benieuwd naar haar verhalen!

    Je moet zelf ook wennen natuurlijk. Emoties verwerken, een nieuw pad uitstippelen wellicht… Dat kost de nodige tijd, en dat mag ook. Take care dear!

    Overigens droom ik 9/10 ook erg levendig en helder en lachen vrienden ook over de actiefilms, komedies, en vage shizzl die mijn nachtelijk brein produceert. ๐Ÿ˜›

    Liked by 1 persoon

    1. Thank goddess voor vage shizzl! Niets beters dan iets onverklaarbaars ’s nachts.
      Oh en verwennerij genoeg. De nare tijden laat je zien hoe andere mensen om jou geven. En ik heb blijkbaar fantastisch gewerkt aan mijn kring van dierbaren โค want my oh my wat een steun en liefde ontvang ik nu โค

      Liked by 1 persoon

      1. Haha, vage shizzl is heerlijk ja! 9/10 dan, haha. Een weird-ass nachtmerrie is niet zo mijn ding. ๐Ÿ˜‰

        Die steun en liefde verdien je ook meis! Wat je geeft, krijg je terug; geef steun en ontvang het als je het nodig hebt. Daarom is investeren in je relaties zo belangrijk. ๐Ÿ˜‰

        Liked by 1 persoon

      2. Well lessond learned. Relaties zijn super! Ik las light is the new black en daarin sprak ze over de 5 mensen waar je veel tijd mee doorbrengt en of die je supporteren. Ik elemineerde de persoon die mij niet supporterde en kijk eens aan. Alleen nog liefde in mijn leven. Afgezien van het stalk probleem. Maar Roos als ik dit uitstraal dan ben ik me een leuk mens ๐Ÿ˜‰

        Liked by 1 persoon

      3. Net als dat je soms de dode takken/stengels moet afknippen om een plant weer opnieuw te laten bloeien. ๐Ÿ˜‰
        Loena, je bent ook een leuk mens. Houd die gedachte vast! Is goed voor je zelfvertrouwen. X

        Liked by 1 persoon

  5. Ja, mooi hoor. Ik kan me mijn dromen bijna nooit herinneren. De laatste tijd wel natuurlijk, zo beval ik wel 100 keer op รฉรฉn nacht (op allerlei vreemde, bizarre manieren), heb ik hier al 1001 huilende baby’s liggen en heeft Vriend mij al tig keer verlaten voor andere vrouwen…. Maar dat hoort bij het hele zwangerschapsproces vrees ik ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

