Persoonlijk

Wanneer zwart uit de mode is…

Dit jaar staat er in mijn doelenlijst een bepaald doel dat ik heel graag zou halen: Lees 30 boeken. Daarvoor probeer ik er drie per maand te lezen. Vandaag gaan we het eens hebben over de boeken die ik nu lees: Light is the New Black en Rise Sister Rise.

Ik schreef een tijdje geleden dat ik deze boeken graag wou lezen. En nog geen week later besloot ik de knoop door te hakken en heb ik ze maar aangeschaft. Tot nu toe is spijt nog niet door mijn hoofd gegaan, al zijn er bepaalde delen die mij eigenlijk minder aanstaan.

Light is the new Black

Om te beginnen eerst Light is the new black:

dit vond ik een geweldig boek en ik had het in één ruk uit. Rebecca spreekt hier over haar ‘spirituele ontwaking’ als je het zo mag noemen. Ze vertelt over haar werk in de reclame sector en hoe zij zich hierbij voelde. In het boek staan verschillende journal prompts, en jullie weten dat ik daar gek op ben. Met touwtjes en stukjes papier tussen de pagina’s liep ik ermee rond. Echt waar, als jij op zoek bent naar een boost voor je (spirituele) zelfontwikkeling dan moet je dit boek eens proberen.

De achterliggende gedachte van dit boek is het vinden van jouw zielendoel. Waarom ben jij hier in dit leven? Wat moet je leren? Wat heb je al geleerd? Wat moet jij gaan doen? Maar ook wat maakt jou werkelijk gelukkig?

Voor mij was dit boek een eye-opener. Het boek is uitgelezen maar ik ben er nog lang niet klaar mee.

Rise Sister Rise

Dan Rise Sister Rise… Om eerlijk te zijn, heeft dit boek mij (nog) niet zo enthousiast als Light is the new black. In dit boek vertelt Rebecca over hoe haar reis verder ging na Light is the new black. Ze trouwde, ze ging naar Glastonbury en ze schreef dit boek. Ze schrijft over haar creatief proces en haar reis rond vrouwelijkheid en de Godin, al noemt ze die niet zo. Ze spreekt het aan als Zij (of She).

Weer zijn er tal van journal prompts, en die vind ik helemaal het einde! Maar ze vertelt ook over de Rode Tent en Menstruatie. En daar ben ik persoonlijk wel een beetje doorheen. Er zijn twee jaar geweest waarin ik deze onderwerpen volledig heb uitgeplozen en  me erin heb ondergedompelt. Die materie begrijp ik nu. Net als feminisme en persoonlijke kracht. Dit zijn enorme topics voor mij. Maar ik heb meer aan de journal prompts dan aan haar persoonlijk verhaal op dit moment. Nu ik heb het boek nog niet helemaal uit, wie weet neemt het nog een andere wending.

In ieder geval kan ik deze boeken wel aanraden voor iedereen die nog bezig is met de ontwikkeling van hun pad. Voor iedereen die zoekende is. Voor iedereen die (nog) geen benul heeft van wat ze moeten doen met hun leven.

Heb jij nog literaire aanbevelingen? Ik hoor graag wat jij nu leest!

Liefs Loena

10 gedachten over “Wanneer zwart uit de mode is…

  1. Ik heb eigenlijk geen van dit soort boeken in de kast staan. Maar als ik jou zo lees, lijkt het me wel een goed idee! Nu ’t lekker weer is om op het balkon te zitten, heb ik het lezen opgepakt. Ik ben nu (weer) bezig in De Celestijnse Belofte. Volgens mij heb ik eens een foto van ‘Eat Pray Love’ op je Instagram voorbij zien komen, die heb ik toevallig ook nog in de kast liggen.. Is het wat? 😉

    Ik ga eens wat verder onderzoek doen naar ‘Groei Boeken’, wie weet heb ik er net zoals jij nog heel wat aan. Light is the new Black staat sowieso op het lijstje (dankjewel!) en naar het boek ‘Licht op de Schaduw’ door Debbie Ford ben ik ook erg benieuwd 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Oeh dat klinkt goed! En ik ben gek op celestijnse belofte maar het vervolg was niet mijn ding…
      Eat pray love vond ik geweldig maar ik was ook volledig weg van de film 🙂
      Groei boeken, ja zo zou je het kunnen noemen. Dat klinkt veel positiever dan ‘self help’ 🙂

      Liked by 1 persoon

  2. Op dit moment lees ik mijn laatste aanschaf, net in gestart en op de e-reader De Reiziger, juist de boekenserie van Outlander, maar ook net mee gestart, nu De dochter van de zeemeermin een historische roman en erg veel belovend 😀

    X

    Like

  3. Klinkt interessant! Dacht even dat je 2 boeken tegelijkertijd las, dat kan ik niet haha, maar je las ze na elkaar. 😛 Ik ben momenteel bezig in ‘The Alchemist’ van Paulo Coelho. Geweldig boek! Doe tegenwoordig wat langer over boeken dan voorheen, omdat ik voornamelijk lees in de trein of op loze momentjes als ik niet iets anders te doen heb, hehe.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

