Spiritualiteit·YouTube Pagan Challenge

YouTube Pagan Challenge 2017

Nu de vorige YTPC is afgewerkt, kan ik met volle moed aan de challenge van dit jaar beginnen! Het thema van dit jaar is ‘Book Of Shadows’, elke vraag zal dan ook in meer of mindere mate te maken hebben met het BoS. Zelf zal ik een deel van de vragen ook op mijn dagboek betrekken. En we beginnen met een ‘Show and Tell’ met de vraag ‘Welk type boek prefereer jij?’

Jullie hebben al een groot deel van mijn boeken gezien, ik denk zelfs dat jullie ze allemaal al wel eens hebben gezien. In 2012 begon ik met een zilveren boekje van de Hema. Dat boekje het het langst meegegaan bedenk ik me nu. Ik schreef maar af en toe in het boekje, maar schreef er wel veel gedichten in en plakte veel ‘pagan’ kunst in het boekje. Tegen de laatste pagina’s begon ik pas echt te schrijven.

Hierna kwam het rode boekje. Ik hield echt van het rode boekje, mijn vrouwenboek noemde ik het toen. Het was gebaseerd op het boek ‘De Rode Tent’.  Hierin schreef ik bijna dagelijks over hoe ik mij voelde, wat er gebeurde en maar af en toe schreef ik tarotleggingen of geleerde stof in het boek. Daarna kreeg ik het engelse drop boekje van mijn oma voor mijn verjaardag.Dit werd echt een mengeling van schrijfsels, informatie, gedichten en tekeningen. Naast die boeken hield ik er ook mijn informatiemappen op na, en natuurlijk mijn schaduwboek (donkerblauw met de roze roos) en een zwart glimmend tarotboekje.

Maar goed, dit is eigenlijk allemaal oud nieuws. Jullie hebben allemaal al deze boeken al eens gezien, en ook de inhoud meermaals. Alleen mijn groen dagboek is niet echt gekend bij jullie. Vandaag zal ik een aantal foto’s delen, want in dit boeken komen veel moonboards aan bod, notities uit boeken en maandoverzichten. In het engelse drop boekje kwam de eerste Unraveling 2016 voorbij en in het groene boek komt dit dan ook terug in de Unraveling 2017.

De vraag
Overigens was er nog een vraag: ‘Welk type boek prefereer jij?. Ik heb nu twee formaten geprobeerd. En het is het kleiner formaat dat ik aangenamer vind. Dit ligt iets makkelijker in de hand als ik bijvoorbeeld op de bank wat schrijf, en het is gemakkelijker om in je handtas te gooien voor onderweg. Dus A5 is mijn go to formaat. Overigens wou ik het uitproberen met het groter formaat omdat ik graag moonboarden maak. En het groter formaat zorgt ervoor dat je iets meer kan doen, maar het weegt niet door in de finale beslissing.

Daarnaast is er natuurlijk het ongelinieerd vs gelinieerd. De eerste twee en het laatste boek waren ongelinieerd. Het engelse drop was echter wel gelinieerd, en mijn nieuw boek ook. Uiteindelijk maakt het niet veel uit, als je zaken inplakt, want je kijkt toch, ondanks dat er lijntjes zijn. Ook vind ik het schrijfsel mooier met lijntjes, omdat ik behoorlijk scheef kan trekken als ik eenmaal op dreef ben. Voorlopig ben ik er nog niet uit wat ik als volgend boek ga gebruiken, ik heb er namelijk drie liggen die allemaal aan de eisen voldoen…

img_20170115_113634.jpg

En vertel nu eens! Hoe ziet jouw boek eruit? Heb jij voorkeuren voor boeken? Laat het me weten in de reacties.

Liefs Loena

6 gedachten over “YouTube Pagan Challenge 2017

  1. Eerlijk gezegd ben ik meer voor muurtjes… om daar hoekjes en dingen op te hangen, zelfs op kastdeuren maar dan aan de binnenkant waar verder niemand wat te zoeken heeft, dat is voor mij een betere reminder dan in schriften, of boeken, ben ooit wel zo begonnen maar voor mij werkt dat niet, dat verdwijnt ergens en denk morgen weer… vervolgens ben ik 5 jaar verder, whahaha

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Leuk, zo’n kijkje dat je hier gunt 🙂 Mijn oude BoS is een gelinieerd, klein (‘midi format’, vermeldt de laatste pagina), dik en héél mooi gedecoreerd boekje met een matchend en vooral handig slotje erop (omdat het anders niet dichtblijft met de losse blaadjes die ik erin bewaar). Hierin bewaar ik de ‘belangrijkste’ info. De rest (journaling, gedachten, plaatjes, foto’s, ideeën, leggingen e.d.) staan net zoals bij jou vastgelegd in meerdere, aparte boekjes. Bij boekjes waarin ik vooral schrijf hebben gelinieerde ringbanden de voorkeur, verder moet het boek mooi open blijven liggen.. Nu heb ik pasgeleden een Filofax aangeschaft. Ik gebruik t nu vooral voor ideeën en plannen, maar ik denk erover na ook een gedeelte aan t Paganisme te wijden. De maanagenda heb ik er wel al in opgenomen. Leuk dat jij ook zo enthousiast kan raken van boekjes, van dit soort blogs kan ik geen genoeg krijgen 🙂

    Groetjes!

    Liked by 1 persoon

    1. A5? Dat is ook mijn favoriet formaat 🙂 Niet te groot, niet te klein en toch erg handig 🙂 Naar die maanagenda ben ik wel benieuwd, net als filofax. Het lijkt me een geweldig systeem om alles geordend en overzichtelijk te houden. Ik hoop ooit ook ermee te experimenteren.

      Liked by 1 persoon

  3. Ietsje kleiner nog 😉 Mijn filofax heb ik wel in A5 formaat gekozen, het is inderdaad een fijne maat 🙂 Beetje duur, zeker de A5 formaten Filofax, maar het werkt heerlijk! Ik ben er zo mee bezig (ook een beetje in de sferen van het planner / Bullet Journal idee) dat ik er sowieso een categorie aan wil gaan wijden, dus ik hoop je zo snel mogelijk wat te kunnen laten zien 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

