Tarot

Tarot: Drie van bekers

We zijn al bij de drie van bekers aangekomen dit jaar. Het begint echt wat op te schieten 🙂 Ook zit er inmiddels al een tweede tarotleg-weekend op op de FB-pagina. En ik vind het heerlijk om mensen toch te kunnen helpen met het leggen van de kaarten en de uitleg die ik er aan geef! Maar dat even terzijde, want dit stukje moet eerst geschreven worden 😉 Dussss….. de Drie van Bekers!

img_20160509_124523.jpg

Op deze kaart zien we drie dames die elkaar het glas heffen. Ze lijken te dansen en te vieren. Daar hebben ze het recht ook toe, aan hun voeten zien we namelijk de oogst nog liggen, klaar om geplukt te worden. Ze dragen bloemen in het haar en de dame aan de rechterkant heeft nog een boeket in de handen.

Net als bij de aas en twee van bekers, is hier liefde te zien. Waar we bij de aas aan goddelijke liefde, en bij de twee aan intieme liefde denken, zien we hier zusterlijke liefde en vriendschap. Elk van deze vormen zijn onmisbaar in een leven. Je hebt van elk een beetje nodig om te weten dat je opgevangen zult worden, dat je je mag ontwikkelen en dingen mag uitproberen. Elke vorm zou op zijn manier onvoorwaardelijke liefde moeten geven.

Deze liefde komt niet vanzelf, soms moet je een paar misgrijpen om de ultieme vorm te vinden. Sommigen onder ons volgen zo eerst verschillende vormen van geloof voor ze datgene vinden wat echt bij hun past, de meesten hebben niet meteen prijs in de liefde maar hebben daar wat meer tijd voor nodig, en vooral in vriendschap is het tegenwoordig niet van de eerste keer prijs. En geprezen zijn zij die daar wel meteen gelukkig zijn en intieme banden opbouwen.

Zo mag ik op mijn blote knietjes danken voor de vriendschappen die ik nu heb opgebouwd. Maar ik ben ook regelmatig op mijn bek gegaan, heb problemen gehad, ben vernederd of genegeerd op het einde van een vriendschap. Dat neem je er maar bij denk ik, het heeft uiteindelijk prachtig voor mij uitgedraaid.

Waar ik nog meteen aan denk als ik deze kaart zie is Mabon. Met de oogst, het vieren en genieten van alles wat je hebt opgebouwd. Er zit dan ook een zekere dankbaarheid in deze kaart. Dankbaar voor alles wat jouw kant opkwam en nog opkomt. Want hoe kan je beter danken door te vieren en gelukkig te zijn?

Hoe zie jij deze kaart? Heb je iets toe te voegen of op te merken? Laat dan even een reactie achter!

Liefs Loena

5 gedachten over “Tarot: Drie van bekers

  1. Ik probeerde eerst even zelf te associëren bij deze kaart, en vervolgens was jouw verhaal precies wat ik ook bedacht, haha. Nou ja, deels. Vooral vriendschap en vreugde, maar dankbaarheid kwam niet direct bij mij op, al snap ik wel hoe je die bedoelt. 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Leuk dat je zelf ook begint na te denken over de kaarten! Ik laat mijn vingers en hoofd de vrije loop bij deze artikels en schrijf over wat er in me opkomt. Mijn verhalen zullen dan ook niet lijken op dat wat je in de boeken vindt. Toch blijken mijn leggingen vrij correct te zijn en die zijn op basis van deze verhalen 🙂

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

