Tarot

Tarot: Tien van Staven

En de volgende Stavenkaart is aan de beurt. We zijn bij de tien van staven aangekomen. Het laatste cijfer van de stavenreeks. Dit voelt voor mij al als een mini-afsluiting. En het vertrouwen groeit dat ik dit kleine arcana nog eens echt ga kunnen afsluiten. Ik kan dit! Maar voor nu: De Tien van Staven!

wp-1455478763394.jpgOp deze kaart zie je een man, of een jongen eigenlijk, en hij loopt van de kaartlezer weg met zijn handen vol staven. Tien om precies te zijn. Hij loopt gebukt onder zijn lading, alsof het hem pijn doet en hij niet kan loslaten tegelijk. Het lijkt een enorme opgave te zijn om zo rond te lopen, en nog eens superonhandig ook. Waarom laat hij niet gewoon los? Waarom loopt hij geen twee keer om het zichzelf makkelijker te maken? Waarom bind hij het niet met een touw of riem en heft hij het op zijn rug?

Dat ligt allemaal aan de manier waarop je met lasten omgaat, veelal wordt dit je aangeleerd tijdens je opvoeding. Hoe ga je om met tegenslag, pijn en verdriet? Hoe kan je waardig met deze zaken omgaan? Hoe kan je hier lessen uit leren en verder gaan met je leven? Dit zijn de dingen die je niet altijd letterlijk verteld worden, maar je ziet wel hoe de omgeving daarmee omgaat. Praat je open over gevoelens en kwellingen? Kan je alles een plaats geven en verder gaan met het leven?

Nu al dat geploeter kan iets opbrengen, naarmate jouw manier van daarmee omgaan. Geploeter kan voor de mooiste mensen zorgen, voor de meest ontwikkelde en gegroeide persoonlijkheden, maar veel mensen duiken weg voor hun geploeter en steken hun hoofd in het zand. Wees niet bang voor de problemen, maar omhels ze. Je kan dit!ย  Je hoeft het niet zwartgalliger te maken dan het is, je kan het jezelf zo makkelijk mogelijk maken en daarmee je leven zoveel leuker! Je hoeft niet gevangen te zitten in een rotjob, een slechthuwelijk of een onleefbaar huis. Je hebt je eigen lot in handen. Jij creรซert jouw leven en niemand heeft ook maar iets te zeggen over hoe jij je leven indeelt.

Hoe zie jij de Tien van Staven?

Liefs Loena

 

12 gedachten over “Tarot: Tien van Staven

      1. hahahaha ja sorry, ik lees soms te goed, om je vraag te beantwoorden nu serieus, jouw verhaal, past ook bij mij, tegelijk vind ik dit een lastige kaart te weten dat het een einde van een cyclus is juist, en die man heeft het wel erg moeilijk waar het begin van staven meer vriendelijk is juist… maar goed, wat volgt er ook weer na de staven, uit mijn hoofd weet ik dat even niet meer, ben totaal niet met de kaarten bezig op dit moment eigenlijk. ๐Ÿ˜‰

        Liked by 1 persoon

      2. Bekers volgen of volgen niet. In mijn hekserig verstand volgt wat na vuur. Maar het hele arcana wil daar niet altijd in volgen in mijn idee…

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

