Tarot

Tarot: Acht van Staven

Kijk we gaan het wel halen op deze manier! Dit is de acht van staven. Ik lig lekker in de zetel terwijl ik dit schrijf dus wees bereid om mijn deken te zien op de foto 😉

image

Op deze kaart zie je acht staven die de kaart van de linkerzijde penetreren een bijna de hele kaart doorkruisen. Op de achtergrond alleen we een kasteel dat op een heuvel gelegen is. Tussen de staven en het kasteel ligt een rivier. Voor mij geeft deze kaart beweging aan,  vooruitgang en duwende kracht. Als de kaart omgekeerd naar boven komt interpreteer ik ze dan weer als tegenhoudende kracht of achteruitgang.

Na wat te lezen deze kaart en wat na te denken begin ik ze beter te begrijpen. De hoge energie zorgt voor veel ideeën maar kan ervoor zorgen dat er weinig gebeurd. De acht van zwaarden geeft namelijk aan dat er wel heel veel energie is. Door kan goed zijn, als je het kan geleiden. Een projectiel kan nog zo snel gaan, maar als het niet geleid is kom je nog nergens. Focus. En wees geconcentreerd. Denk maar aan een speerwerper op de olympische spelen. Alle spieren zijn gelijk. Alleen de werpers die het meest gefocust zijn kunnen de sloten tot hun volle potentieel benutten en hun het verste werpen.
Deze kaart geeft aan dat er veel op je af komt. Het is aan jou om te beslissen of je mee gaat met de flouw of afstand neemt en kijkt welk project je energie het beste kan gebruiken. Laat je hierdoor ook begeleiden door welke kaarten er net boven komen tijdens de rest van je legging, de dagen rondom de kaarttrekking of wat je intuïtie je vertrekt.

Werk jij met de acht van staven? Laat dan zeker even een berichtje achter!

Liefs Loena

7 gedachten over “Tarot: Acht van Staven

  1. Acht van zwaarden? Ik neem aan dat je nog steeds de staven bedoeld? 😉 Ik werk met de Llewellyn tarot, waarbij er van beide kanten vier staven komen, als een op handen zijnde botsing. Echter, ze passen langs elkaar dus je hoeft niet voor een botsing te vrezen, er komt een vermenging. Al ben ik pas een beginner en is dit puur wat ik uit mijn versie van staven 8 haal. kijk zelf maar even. 🙂 https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/51/0d/37/510d37993ad8bde811250d380ca24056.jpg

    Like

    1. Hahaha staat er zwaarden? Ik pas het aan! Erg knap jouw uitleg, ik hoor graag andermans uitleg over een kaart. Toch kijken me rw en llewellyn van elkaar te verschillen. Ik ben ook reuze benieuwd welke ideeën ik krijg bij andere decks!

      Liked by 1 persoon

      1. Llewellyn is wel gebaseerd op Rider Waite, maar heeft inderdaad wel een andere vormgeving. Afbeeldingen van de grote arcana zijn gebaseerd op Welsch-mythologie. Van de kleine arcana zijn sommige afbeeldingen erg gelijkend met RW, en anderen juist totaal niet. Ik vind het in ieder geval erg mooie kaarten. 🙂

        Liked by 1 persoon

      2. Gelukkig dat is het belangrijkste! Ieder moet van zijn/haar deck houden. Ik ben gek op mijn rw, en de afbeeldingen komen bij mij inmiddels heel vertrouwd over. Soms als ik het even niet met weet is enkel al het schudden van mijn kaarten kan kalmerend werken. Nu Welshe mythologie is geweldig! Ik moet er zeker eens naar kijken!

        Liked by 1 persoon

      3. Fijn is dat! Ik heb mijn kaarten in eerste instantie uit interesse, maar heb wel echt lang gezocht voordat ik een deck vond waar ik echt weg van was. Deze dus. 😀 Zoek ze maar op, benieuwd wat je er van vindt. 🙂

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

