Persoonlijk·YouTube Pagan Challenge

YTPC: Mijn eigen pad

Vorige week had dawn het over haar eigen pad en hoe ze ertoe kwam. Dit is de eerste opgave binnen de youtube pagan challenge en ik ga haar dat voor een stuk in volgen. Vandaag dan ook een blogje over mijn persoonlijk pad en hoe alles zich zo vormde.

Ik begon mijn pad aan vroeg. Mijn ouders toonde hier een lichte interesse in en zo gingen wij regelmatig naar de edelstenenwinkel een bezochten we ook eens een healer. Maar de interesse begon pas echt toen ik in de bieb ‘zilveren maan’ tegen kwam, een boek van theresa moorey. Ik oefende ermee, leerde daarna runen kennen en liet het paar jaar stil op de achtergrond.
Jaren later kwam ik een ander boek tegen over heksenfeesten. Ondertussen had ik via een toenmalig vriendje al een paar keer yule mee mogen vieren met een keltische groep, maar ik vond er mijn ding niet echt. Via het boek ‘heksenfeesten’ kwam wicca binnen mijn bereik.

Ik ging op zoek, leende boeken van de bieb, bezocht sites en was hevig actief het belise forum. Al bij al leerde ik toen al wat hekserij voor mij betekende: zelfontwikkeling. En klein word het een grote inhoud. Dat woord leidde me tot nu toe langs online covens, een studiecoven en chatgroepen. Maar ook langs een psycholoog, meetings en deze blog natuurlijk.

Na de wicca kwam hekserij. Dat paste al veel beter bij me. Via toen nog Charming Pixie Flora hoorde ik van de Rode Tent beweging, ik leerde over het boek ‘de rode tent’ van Pagyptsian een bestelde het uiteindelijk zelf. Ik genoot ervan! En het is op zijn manier belangrijk geweest voor mijn spiritualiteit.

Ik begon met het inplannen van ‘rode tent momenten’. Nam tijd om tot rust te komen en in mijn dagboek te werken. Op een gegeven moment noemde ik mijn pad voor mezelf zelfs vrouwelijke spiritualiteit. Maar dat was het ook niet helemaal.

Daarna kwam het schaduwwerk en het ontdekken van mezelf. Tijden van hard werk, veel herinneringen en verdriet om alles een plaats te kunnen geven. Een deel van mij werkt daar nu nog aan. Wat is mijn eigen vorm? Waar heb ik nog werk nodig? Wat wil ik met mijn spiritualiteit? En wat wil ik nog leren?

En daar zit ik nu ongeveer zo’n beetje. Ik ga de komende tijd weet meer in mijn dagboek werken, ontdek nieuwe ideeรซn en probeer nieuwe dingen uit. Zo die ik nu aan schrijf-en scraprituelen waarbij ik mijn gedachten over een feest en zijn thema’s laat gaan en een pagina in mijn jaarboek creรซer. Rustgevend dat wel.

Op YouTube volg ik nu voornamelijk Kelly-ann, ik lees van alles maar wel veel over psychologie en verder zoek ik mijn huidig ding. Is het tarot? Gaat het meditatie zijn? Of wordt het healing? Al bij al blijf ik bij mijn oorspronkelijk idee: dit pad draait voor mij om zelfontwikkeling. In welke vorm dan ook.

Liefs Loena

8 gedachten over “YTPC: Mijn eigen pad

    1. Ik noem mezelf nog altijd heks maar geef een andere invulling aan dat woord. Ik doe mijn eigen rituelen zonder cirkel maar markeer de volle en nieuwe maan en alle sabbats. Eigenlijk doe ik vooral lekker mijn ding in het hekszijn. Hoewel ik me die vraag ook al had gesteld hoor.

      Liked by 1 persoon

  1. waarom, of, of doen? En niet gewoon, en, en, en… als het je ligt, kun je alles met elkaar combineren uiteindelijk. ๐Ÿ˜‰

    En meestal gaat dat ook vanzelf, ik heb de healing al in mij zitten kan dat moeilijk uitzetten, hahaha

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

