Persoonlijk

Bang voor wat?

Zoals jullie nu weten ben ik bezig met het uitplannen van mijn 2016.  Iets wat ik graag zou doen is anderen helpen door kaarten te leggen, en te lezen. Door te luisteren naar verhalen en help aan te bieden waar mogelijk.

Maar waarom is dit zo moeilijk? In mijn hoofd klinkt er een stem die zegt dat ik te jong ben, dat ik nergens vanaf weet en geen idee heb waar ik over spreek. Aan de andere kant van mijn hoofd spreken herinneringen, complimenten en mensen die echt blij werden en worden van mijn leggingen en telkens in moeilijke tijden nieuwe leggingen bij vragen.

Waar komen al deze negatieve gedachten dan vandaan? Waarom moet ik alles plannen? Waarom kan ik niet gewoon wild doen en leggingen weggeven via de Facebookpagina zoals ik graag zou willen? Soms word ik helemaal gek van mezelf.

Ach ik en mijn brein hebben ook best leuke momenten. Soms liggen we helemaal in een deuk met elkaar. Maar de laatste dagen stel ik mijn geest voor uitdagingen. Uitdagingen zijn echt een thema de laatste tijd.

Maar met uitdagingen kan ik iets. Iets of iemand dat me zegt dat ik iets niet kan, dat werkt niet bij mij. Ik moet bewijzen dat men ongelijk heeft. Dat ik meer kan dan ik doe, dat men mij onderschat. Of niet naar waarde schat? Dat ik mij nog niet bewezen heb? Moet ik mij bewijzen?

En wat als ik vanaf nu gewoon mezelf ga zijn? Zonder rekening te houden met de reacties van anderen. De mogelijke reacties van anderen. Zou er dan geen wereld voor me opengaan? Ik lees de verhalen van andere vrouwen, vrouwen die me voorgingen en vrouwen die ik bewonder. Zij gingen elke het pad van hun hart achterna. Zou het niet eens tijd worden dat ik dat ook ga doen? Het wordt tijd dat ik dat ga doen.

Ik weet nog niet wat ik eigenlijk wil bereiken met deze blogpost. Wie weet wel niets… Misschien schrijf ik van me af. Wie weet inspireer ik nog eens iemand. Ik voel me alvast beter.

Liefs Loena

8 gedachten over “Bang voor wat?

  1. Jij kan zoveel meer dan jij zelf denkt meisje. En als het nu nog niet is, dan heeft het universum gewoon nog wilde plannen met je in de toekomst. We’ve had our differences… I know. Maar ik vind het vervelend om te lezen dat je zo struggelt met jezelf. Niet nodig, lekker zwemmen met de stroom mee, laat je dragen. Je komt dan vanzelf terecht op de plek waar je moet zijn. Wellicht dat je geen zak kunt met mijn reactie, maar wilde het je even zeggen.

    Liked by 2 people

  2. Lieverd, geloof in jezelf, je kunt het, en wat als je het gewoon eens doet? Een Fb actie, als ik hem voorbij zie komen dan doe ik meteen een gooi 😀 En dat vechten, het is herkenbaar, maar ergens heb ik gewoon de knop om gegooid en ben ik nu niets vermoedend eigenlijk al mensen aan het helpen. Onbewust zelfs, en zie ik onderweg hoeveel ik al weet.

    Het is gewoon waar, pas als je echt aan de slag gaat, in het klein, dan weet je pas hoeveel kennis je al hebt verzameld, ik sta zelfs nog versteld van mijzelf als anderen bij mij komen met een vraag of advies willen over wat dan ook. ❤ Doen lieverd, en bedenk ook, we zijn allemaal mens, en waar mensen 'werken', worden soms ook fouten gemaakt. 😉 Een welbekende uitspraak van mijn eigen moeder al zo jong als ik was, zei ze dat tegen mij.

    X

    Liked by 1 persoon

  3. Hoi,

    Via je instagram kwam ik op je blog. Ik herken je gevoel heel erg. Zelf ben ik 23 en al een tijdje op dit levenspad van zelfontplooiing en spirituele ontwikkeling. Wat je nooit moet vergeten is trust your feelings en iemand vertelde me laatst (toen ik ook weer eens aan mezelf twijfelde) geloof in jezelf want als je aan jezelf twijfelt dan twijfel je aan spirit! En ik merk echt hoe meer je in je eigen kracht komt te staan dat deuren vanzelf openen!

    Liked by 1 persoon

    1. Hallen Isolde, welkom op mijn blog. Wat mij soms helpt is het me tijdelijk terugtrekken om samen even te genieten met vrienden van een goed gesprek. Dankzij hun heb ik nu weer goede moed opgevat om mijn reis verder te zetten. Maandag komt de volgende blog online, ik zet mijn tarotstudie verder en de eerste plannen om voor anderen te lezen weer op tafel! Overigens ben ik niet veel jonger als jou met mijn 22 lentes 🙂
      Liefs Loena

      Like

Geef een reactie

