Feest·Spiritualiteit

Ritueel voor de Nieuwe Maan

Het is weer Nieuwe Maan, en dit is voor mij tijd om mijn magisch werk nieuw leven in te blazen. Hoe ik dit doe som ik hieronder voor je op:

  • Ik schrijf een stuk in een dagboek, meestal maar net wat me op dat moment roept. Gelukkig heb ik er verschillende (een gewoon heksendagboek, een schaduwboek,  een tarotboek en een jaarboek) en kan ik dus afwisselen.
  • Soms is het tijd om je even terug te trekken, soms is het allemaal te veel geweest of heb je gewoon geen zin om even lekker sociaal te zijn. Dan is het tijd voor wat me-time. Kijk een film die je leuk vindt, ga naar je favoriet café, lees een boek of doe iets creatiefs. Er is vast wel iets dat je niet zo regelmatig doet maar je wel helemaal verfrist van het dagelijkse leven.
  • Mediteer en geniet van je rust.
  • Als je beloftes hebt gemaakt of wilt maken is dit het moment: de nieuwe maan. Denk aan beloftes aan een godheid, een ander of aan jezelf. Het is belangrijk om goed voor jezelf te zorgen, doe je zelf vandaag de belofte beter voor jezelf te zorgen, beter met geld om te gaan of op je grenzen te gaan staan.
  • Als je toch beloftes maakt, stel dan meteen doelen. Wat wil je bereiken? Is er een groot doel waar je kleine stappen voor kunt ondernemen? Of wil je alleen al je groot doel eens uitwerken samen met de kleine doelen? Doelen zorgen ervoor dat je iets hebt om voor te leven, en je het maximale uit het leven haalt.

Dit is wat ik doe, maar het meest voorkomende ritueel voor een nieuwe maan is het aantrekkingsritueel. Er zijn online talloze rituelen te vinden om iets naar je toe te trekken bij de nieuwe maan. Het behalen van je doel, liefde, geld, voorspoed, je kan het zo goed niet bedenken of je kan het naar je toe trekken. Ik ben geen fan van dit soort rituelen, zonder ze aan een doelstelling en minidoelen te koppelen, maar er zijn mensen die dit wel graag doen. Als ik al een aantrekkingsriteel doe dan schrijf ik mijn intentie op een briefje en begraaf ik het. Verbranden heeft een vreemde nasmaak bij mij, dus ik begraaf het, liefst in de volle grond.

Hier nog eens een prachtig overzicht van alle activiteiten:

GE DIGITAL CAMERA

Hoe vier jij de Nieuwe Maan? Of laat je het aan je voorbij gaan?

Liefs Loena

 

8 gedachten over “Ritueel voor de Nieuwe Maan

  1. Nou praktisch onwetend vandaag de hele dag creatief bezig geweest, moest eerst mijn huisje aan kant hebben, hahaha dus eerst dat, daarna lekker zitten tekenen en plakken ook, bla… Van die grote dingen aantrekken ik ook niet, wel in het klein, gezondheid dan vooral, maar dat is dan ook beter voor jezelf zorgen.

    Liefde, heb ik al, maar vraag ik wel meer om, niet in een ritueel gewoon liefde in mijn leven, algemeen, op alle mogelijke manieren. Voorspoed, doe ik eigenlijk elke dag, strooi ik zelfs door mijn eten heen als je weet welke kruiden dat eventueel aantrekken, zo eet ik het zelfs op.

    WAt je zegt over begraven, ja daar heb ik dus geen plek voor, hier lopen teveel honden en mensen en wordt alles omgezaagd en uit gegraven overal, nieuwe stad he, hahaha dus ik gebruik vuur of het water….

    X

    Liked by 1 persoon

    1. hahaha nieuwe steden zijn verschrikkelijk! Maar je wordt er super creatief van!

      Gisteren heb ik het huis hier versierd voor yule, en op mijn manier was ik dan ook heel creatief 😀

      Liked by 1 persoon

      1. Dat is ook creatief bezig zijn, je kunt zelfs creatief denken, wat denk je van met geld omgaan, je hebt nog zoveel, en nog zolang vol te houden voor er weer is. Creatief denken, wat kan ik eten en maken om het zolang uit te houden, hoe ga je dat oplossen. Creatief zijn zit in heel veel dingen. Alleen beseffen de meeste mensen dat niet 😀

        Liked by 1 persoon

      2. Eten, tijdsbesteding, andere creatieve uitspattingen (ik bedoel dagboeken en gave stickers zijn duur, maar oude tijdschriften krijg ik van iedereen voor niets! 🙂 ) en dan heb je nog huisdecoratie… Blijven zoeken, en nadenken om maar oplossingen te zoeken 😉

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

