Tarot

Tarot – Vier van Staven

Het einde van tarot gaat werkelijk komen dit jaar, dus we gaan gewoon strak door met de kaarten! Vandaag is het tijd voor de Vier van Staven. Ik vind dit alvast een hele sobere en toch vrolijke kaart. Zullen we eens verder kijken?

Rider Waite Tarot - Vier van Staven
Rider Waite Tarot – Vier van Staven

Wat mij meteen opvalt is dat dit een podiumkaart is. De dubbele lijnen die de achtergrond van elkaar scheidt is hier het bewijs van. Op het podium zien we dan vier pilaren (staven) staan. Vrij klassiek, en het doet me zelfs denken aan keltische versieringen. Geen idee waar dat vandaan komt, maar het ziet er uit alsof een boer van eeuwen geleden die heeft gemaakt voor zijn trouwende dochter. De vier pilaren zijn dan ook nog verbonden met weelderige groen, bloemen en vruchten.

Op de achtergrond wordt een feest gevierd. Er staan twee vrouwen voor een enorm kasteel met drie grote bossen bloemen. Ook staan er mannen, links en wat verder weg, we zien ze niet goed want ze staan met hun rug naar ons toe. Dat is vreemd. Vrouwen die iets met open armen ontvangen, terwijl mannen het proberen te vermijden? Dit gaat tegen de traditionele manier van zaken in. Maar dat wil niet zeggen dat er geen feest gevierd kan worden. Iets nieuws hoeft niet per definitie eng te zijn, spannend natuurlijk wel, maar eng niet. Dus durf je kleine successen te vieren, ook al zijn ze niet conventioneel.

Even over de numerologie: De vier staat symbool voor stabiliteit, of het gebrek eraan. We koppelen vier namelijk aan de Keizer, het toppunt van discipline en aan de Dood, het eind van de gekende stabiliteit. Deze vier van staven bekroond je nieuwe kijk op stabiliteit. Of je deze nu behoudt of kiest te veranderen. Denk er maar eens over na, bij de vorige staven kaart waren we onze acties nog aan het uitplannen, en nu halen we al de eerste overwinning binnen. Een goed stappenplan is ook de leidraad tot succes. Wil je daar graag mee aan de slag zoek dan zeker ook eens implementatie-intenties op. Dit wil met een duur woord zeggen dat je je doel opsplitst in kleine doelen en ook nog eens zorgt voor een backup plan voor als alles even niet loopt zoals je graag had gehad.

Als deze kaart opkomt in een legging dan geef ik altijd het advies om even na te gaan wat je al behaald hebt. Welke overwinningen heb je al te vieren? Als ik dat op mijn persoonlijk verhaal projecteer: Ik heb een leuke blog, waar ik alvast enorm veel plezier uithaal. Daarnaast mag ik met mijn kaarten antwoorden geven op de vragen van vrienden en vreemden. Door mijn eigen verhaal te vertellen heb ik ook mensen geïnspireerd, mensen die nu beter voor zichzelf zorgen. Mijn plan groeit, en dit mag gevierd worden.

Dit zijn mijn bedenkingen bij de vier van Staven. Wat zijn jouw ervaringen en verhalen over deze kaart?

Liefs Loena

 

 

7 gedachten over “Tarot – Vier van Staven

  1. Staven vier moet ik altijd om glimlachen, als er al een kaart in relaties bestaat, is dit die van mij en mijn beste vriend samen. Onze kleuren, bloemen en zijn geboortegetal als vier…. en nog zoveel meer, heb hem dus ooit uitgewerkt en ik kwam niet meer bij! Gezien je je geboortekaart kunt opzoeken met nummerologie etc. Maar voor een relatie is dat natuurlijk niet zo zeer bedoeld, en toch zag ik het eraan af, ik vind het dus heel moeilijk om deze kaart voor een ander te lezen, gezien ik dus telkens ‘ons’ zie. 😉

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

