Persoonlijk

Edelsteenwijsheden

We leren allemaal al doende. We leren omgaan met onszelf en anderen. En we leren kleine elementen kennen die ons helpen onderweg. Sommigen werken met oordopjes om zichzelf af te kunnen sluiten, anderen kiezen ervoor om met edelstenen te werken. Ik hoor bij die tweede groep.

Ik begon met edelstenen al als een kleine meid. Mijn moeder verzamelde al edelstenen samen met mijn tante. Wij namen die gewoonte over. Nu nog kan ik staan watertanden bij hun collectie! Dankzij hun tripjes naar de edelsteenwinkels mochten wij ook regelmatig iets uitzoeken. Daarom heb ik nu een leuke collectie trommelstenen in de lade liggen die toch een beetje gevarieerd is!

Tijdens mijn trip naar Glastonbury in 2012 kwam ik ook iets anders tegen: Een edelsteenorakeldeck! Het Crystal Deck van  Amanda Samson om precies te zijn. Het zijn heerlijke kaarten, met uitleg, vindplaatsen, healingeigenschappen en divinatie-eigenschappen. Het zijn in totaal 54 kaarten, met op 50 een (half)edelsteen en er zitten 4 uitegkaarten bij. Van Bergkwarts tot Diamant en van kyaniet tot Moldaviet; veel bekenden worden aangehaald en de kaarten zorgen ervoor dat je een kleine collectie in handbereik hebt.

Het Crystal Deck
Het Crystal Deck

Ik ben superblij dat ik toen dit deck heb meegenomen. Het is hier geliefd en ontzettend veel gebruikt! Ik pak het deck er niet zo vaak bij als ik eigenlijk zou moeten. Elk jaar haal ik het sowieso onder het stof vandaan voor Samhain om er een jaarlegging mee te doen. Dat is toch zeker te weinig! Binnenkort ga ik er weer dagkaarten uit trekken 😉

Heb jij ook een deck dat ligt te verstoffen? Haal het eens onder het stof vandaan om het weer wat liefde te geven!

Liefs Loena

10 gedachten over “Edelsteenwijsheden

  1. Oeh daar ben ik wel een beetje jaloers op, een edelsteenorakeldeck. Ik ga eens googelen of ik iets vergelijkbaars kan vinden, want dat vind ik erg mooi. Ik heb denk ik een deck of 8 en ik gebruik ze allemaal even vaak. Wel is mijn favoriet op dit moment het Earth Magic deck. Wat een fijne en mooie kaarten zijn dat.

    Liked by 2 people

    1. Kijk die staat nog op mijn verlanglijst 😉 Er zijn zeker vergelijkbare decks, dit deck is in prijs gestegen sinds ik het kocht, maar moet vast nog ergens te vinden zijn!

      Like

  2. Misschien dat ik deze er ooit nog bij aan zal schaffen, zover werk ik ook al een poos met edelstenen, 15 jaar nu? zoiets, maar dit deck, ken ik dus wel, denk ik, weet niet zeker of het hetzelfde is, welke gewoon Nederlands is, maar weet ik ook niet zeker meer, ken er meerderen die hem hebben maar is lang geleden dat ik het in mijn handen heb gehad. Heel eerlijk, hahaha Misschien is het wel Engels maar kom het met regelmaat tegen in de winkels hier.

    Zo ie zo, zou ik ook veel vaker weer moeten gaan werken met tarot in het algemeen voor mijzelf en ook voor anderen misschien, ik blijf toch een beetje lui, hahaha

    Oh ja, het deck wat hier het langste onder het stof ligt? Het Elfenorakel, is het eerste orakel ooit wat ik kocht na de Rider Wait, heb ik toen wel vaak gebruikt, zelfs gelegd ook voor anderen maar die ligt al jaren te verstoffen in de kast nu… goed idee om die weer eens te pakken samen met het nieuwe deck en de Rider Wait eens te laten liggen 😉
    X

    Liked by 1 persoon

    1. Rider waite laten liggen??? 😮 hihi anyway, het kan zijn dat ze hier ook liggen, vertaald en opnieuw uitgegeven? Het is alvast super om mee te werken! En omdat ie van vakantie meekomt ook speciaal 😉 Oh en er mist een hoekje van de Lapis Lazulli, mijn lief (inmiddels overleden) konijn had uitgevonden hoe hij dingen van tafel kon pakken. Ach op zich een deck vol herinneringen, dat maakt het op zich al speciaal ❤

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

