Persoonlijk

Maan van Dankbaarheid

Daar is ze weer met haar maan! Maar deze keer ga ik het niet met jullie hebben over de maan, wel over dankbaarheid. MAbon is geweest en we gaan al weer richting Samhain, maar wat is dankbaarheid nu precies? Waar ben je dankbaar voor? En waarom is het soms makkelijk om ergens dankbaar voor te zijn?

Dankzij mijn ouders heb ik sinds een paar dagen weer een lader voor mijn laptop, helemaal top natuurlijk! Want zonder laptop is het toch maar moeilijk om te bloggen, laat me je dat al zeggen. Daarom kan ik jullie vanaf nu ook weer verblijden met nieuwe foto’s op de blog! Oh wat kon ik me opvreten omdat ik de juiste plaatjes wel had maar ze niet bij de juiste posts kon zetten.

Als ik verder ga op de foto’s: de afgelopen weken heb ik vrij veel foto’s gemaakt. Je moet iets als je maar halftijds online kan zijn. Dus vandaag deel ik een paar van die foto’s met jullie!

Verander Je Leven En Bereik Blijvend Resultaat - Rob Yeung
Verander Je Leven En Bereik Blijvend Resultaat – Rob Yeung

Ik schreef weer een paar artikelen met behulp van dit boek! Daarnaast schafte ik op het BoekenFEstijn het volgende exemplaar aan:

De Wolfsvrouw Vertelt - Clarissa Pinkola Estes
De Wolfsvrouw Vertelt – Clarissa Pinkola Estes

Ook creรซerde ik een altaar:

Mabon 2015
Mabon 2015

En ik speelde met mijn maankaarten. Door mijn nieuwe zin om me bezig te houden met de maan kregen ze weer een plaatsje op mijn focuspunt in huis.

Maankaarten
Maankaarten

Ik speelde ook met mijn tarot en deed enkele oefeningen. Dit leidde weer tot mooie inzichten en prachtige besprekingen. Ook is het iets om dankbaar voor te zijn dat mijn vriend (en vrienden) wel graag meedenkt over mijn tarot. Erg leuk en die wisselwerking verbeterd mijn kennis over het tarot ook nog eens!

Tarot Legging
Tarot Legging

Natuurlijk kwam ik soms ook buiten! Elke dag kom ik deze twee knapen tegen, soms kwispelend, soms drijfnat van de regen. Maar ze staan er elke dag, met zijn tweetjes. Nu heb ik een stiefvader die enorm gek is op ezeltjes, dus elke dag denk ik toch zeker 2 keer aan hem dankzij deze jongens:

De Ezeltjes
De Ezeltjes

Als laatste heb ik voor jullie een struik die ik vanuit mijn raam heb zien veranderen van kleur. Dat is nog wel iets waar ik enorm dankbaar voor ben, ik woon namelijk zo prachtig landelijk! Vanuit mijn raam zie ik steeds meer koolmeesjes, roodborstjes en mereltjes. Deze winter ga ik zeker een vetbol ophangen om er nog meer te zien! Ze fluiten ook zo lekker ’s morgensvroeg tot ’s avondslaat. Heerlijk! Soms heb ik zelfs moeite met telefoneren omdat ze hun best zo doen! ย MAar goed, deze struik heeft prachtige najaarskleuren aangenomen. Is ie niet mooi?

Herfstverkleuring
Herfstverkleuring

Zo dan hadden jullie vandaag niet veel om over na te denken, of veel te lezen voor mijn doen, maar wel een kijkje in de afgelopen weken! Wel heb ik natuurlijk nog een vraag voor jullie voor vandaag: Waar ben jij dankbaar voor?

Liefs Loena

16 gedachten over “Maan van Dankbaarheid

  1. Met Mabon heb ik mijn dankbaarheid uitgesproken over het krijgen van financiele stabiliteit en de nieuwe vriendschappen die ik heb mogen maken. Wat zijn twee hele belangrijke aspecten die ik dit jaar heb mogen oogsten.

    Like

    1. Dat zijn er ook prachtige! En zoonlief heeft al op het potje geplast! Nog gefeliciteerd! En je volgers? Daar was je ook dankbaar voor! Kijk met 2 kom je al snel verder ๐Ÿ˜‰ โค

      Liked by 1 persoon

  2. Ja, je hebt mij natuurlijk al gevolgd tot aan de bloedmaan aan toe, en mijn harvest wall vertelde het allemaal waar ik dankbaar voor ben, en nog zoveel meer, het is zo mooi wat ik heb mogen oogsten en dankbaar voor ben! Einde van deze maand, vlak voor Samhain, werk ik ook exact een jaar als vrijwilligster bij mijn zonnestraaltjes, hoe mooi is dat eigenlijk in elkaar geschoven, dat ik eigenlijk, besef ik nu pas, tussen Mabon en Samhain een jaar geleden om nieuwe sociale contacten heb gevraagd, en dat hier ook het werk bij kwam kijken…. Hoe snel een zaadje kan groeien besef ik nu pas weer, opnieuw, zo mooi!

    Mijn familie, dat mijn nicht binnen een jaar zwanger is geraakt, nu op de 15 weken zit ondertussen… en ga zo maar door, ik ben dus ook dankbaar dat anderen mogen zaaien en oogsten wat hun diepste wens was en ik denk dat dit ook heel belangrijk is, dankbaar zijn dat anderen hebben mogen ontvangen wat zij gezaaid hebben. Bewust of onbewust. ๐Ÿ˜€

    X

    Liked by 1 persoon

    1. Ja jouw dankbaarheidswall heeft me natuurlijk geรฏnspireerd! Vroeger had ik zelf zo een prikbord waar ik alles op hing wat me blij maakte, die is jammer genoeg achter gebleven bij de verhuizing ๐Ÿ˜ฆ Inmiddels heb ik wel een paar fotokaders ophangen, en mijn “We can do it”-bordje. Hopelijk kan ik de collectie snel uitbreiden en net als jou weer een prachtige muur hebben!

      Liked by 1 persoon

      1. Oh dat komt vanzelf wel, eerste keer dat ik het zo doe ook hoor, dat muurtje is eigenlijk een glaswand maar je zag de achterkant van de kast in de keuken ervoor, en toen besloot ik te proberen er wat behang op te plakken, dus ja, daarop kan alles, het moet er ooit toch weer af ๐Ÿ˜‰

        Liked by 1 persoon

      2. Ja leuk! Als het er ooit toch af moet kan je nu echt alles proberen ๐Ÿ˜€ Ik hou zelf wel van een quote-wall maar moet hier even kijken hoe of wat ๐Ÿ˜‰ Dit huisje is heel tijdelijk, en wie weet wanneer ik eruit trek en ergens anders ga wonen, dus al te veel moeite wil ik hier niet insteken.

        Liked by 1 persoon

      3. Ik ben heel dankbaar voor dit stekje! En ik bejubel de beste kwaliteiten ook! (het is hier rustig, ik heb vrij kalme buren, en heb ik je al verteld van mijn vogeltjes?!) Maar eerlijk is eerlijk, mijn 11 vierkante meter, is aan de kleine kant.

        Liked by 1 persoon

      4. Precies! Ben al lang blij dat ik de mogelijkheid zag voor een (mini)altaartje. Dat is toch voor mij het allerbelangrijkste โค

        Liked by 1 persoon

      5. Geen tafel om een kaarsenblad op te zetten, mijn bureau wordt al half ingepalmd door de PC. Maar ik claimde wel een stuk boekenplank. ๐Ÿ˜€

        Liked by 1 persoon

    1. Het zijn (ansicht)kaarten die ik ooit in een ver verleden van een toenmalig vriendje van me gekregen heb, en meteen ook het enige dat ik bewaarde van hem. Op de achterkant staat een stempel met de naam van het bedrijf ‘Dark Moon Designs’ en een telefoonnummer, maar ik heb geen idee waar ze vandaan komen, ik vermoed Glastonbury of die kanten aangezien er op de voorkant nog staat ‘Dark Moon Designs 1993 -Dedicated To The Goddess’.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

