Persoonlijk

En dan zit je vast…

En dan zit je vast. Compleet. Niet erg, je gaat niet achteruit, dus het gaat niet slechter of zo. Maar je boekt geen vooruitgang meer, dus je gaat ook niet echt vooruit. Je deinst maar wat mee op de golven, afwachtend waar dit briesje je heen gaat leiden.

Zo voel ik me op dit moment. Het werk zit goed, relaties lopen lekker, kamerte picobello in orde. En dan? Normaal neem ik dan tijd om aan mijn spiritualiteit te werken, of aan mijn zelfontwikkeling in het algemeen. Maar voorlopig heeft dat even totaal geen richting. De afgelopen maanden heb ik hard gewerkt en op sommige momenten echt geknokt. Nu is de storm gaan liggen en kan ik bijkomen.

Rust… Wat te doen met al die rust?! Een boekje lezen? Waarover? Ik haal oude klassiekers uit de kast, die ik eigenlijk niet zo graag lees. Maar misschien haal ik er nu toch een nieuwe boodschap uit? Nee Loena, doe het rustig aan. Ga op een terras zitten met een kopje thee.

Ik had deze week een gesprek met een goede vriend van me. We hadden het hierover, het feit dat ik spiritueel een beetje vast loop en wat ik daar nu aan moet doen. Tip 1 die me gegeven werd: Grijp kansen aan. En Tip 2: Wees geduldig. Argh! Dus ik dacht heel slim te zijn en een orakel legging te doen. Slim toch? Welke kant moet ik uitgaan? Ja niet dus… Kijk eens mee naar mijn kaart:

Doreen Virtue’s Goddess Oracle – Oonagh: Easy does it

Dus in my face! Niets ervan. Geduldig afwachten wordt het. Langzaam en rustig. Even niets meer uitzoeken en alles op me af laten komen…

Hoe ga jij om met tegenslag?

Liefs Loena

14 gedachten over “En dan zit je vast…

  1. Dat herken ik. En voor mijn gevoel is dat een teken dat je ik teveel ermee bezig bent en moet loslaten. prima toch. Ga dus GEEN kaarten leggen want je zoekt iets, prima maar nu even niet. πŸ˜€
    Even geen inspiratie. Maakt helemaal niets uit. Dan heerlijk (noem maar wat) met je telefoon languit op de bank, lekker chatten met je vrienden, dom spelletje doen. Mensen vergeten dat dit ook een vorm van meditatie is. Hiermee komt je tot rust. Altijd maar inspiratie is ook niet goed, dat vreet enorm veel energie van je lijf maar ook mentaal.
    Ik heb dat deze week ook ( ik heb dat zeer regelmatig), TEveel inspiratie waardoor er niets uit mijn handen komt omdat ik dan van mijzelf “moet”. Maar ik moet helemaal niets. Niemand is overboord als ik paar dagen of langer niets doe. En tadaaaaa….ik geef mijzelf de rust en ineens maak ik de mooiste dingen en krijg ik meeste mooie spirituele gedachtes en sessies die ik weer kan doen en kom ik tot rust. Dus alles even op een laag pitje, lekker chillen. Heerlijk soms niets doen.

    Dit werkt in ieder geval voor mij, misschien ook voor een ander op geheel eigen wijze natuurlijk.
    BB
    Diana

    Liked by 1 persoon

  2. Wie vasthoudt verliest……wie loslaat ontvangt. Soms moeten dingen “hun gang gaan” en moet je de moed (jaja!) opbrengen het inderdaad ook te laten gaan. Even “rebooten” en dan vind jij je weg wel weer. En ja, hahaha geduld is iets waar wij mensen niet zo erg goed in zijn……

    Succes Loena

    Liked by 1 persoon

  3. Dat ligt aan het niveau tegenslag πŸ˜‰ Over het algemeen ben ik best easy going en kan ik veel bolwerken. Maahaar, er zijn ook punten waarop ik totaal hysterisch kan worden als het alleen al lijkt mis te gaan. πŸ˜€
    Maar meestal baal ik een dag of twee flink en zet daarna mijn schouders eronder en move on..

    Liked by 1 persoon

    1. Wil je mij hysterisch zien? Momenteel erger ik mij echt dood aan fris gewassen uit de douche komen en dan met de voeten in de plas van de voorganger staan… ZΓ³ vies! Verschrikkelijk! OF ’s morgens de douche poetsen, gaan werken en ’s avonds weer de douche mogen poetsen! (komt ervan als je in een studentenhuis woont πŸ˜‰ )

      Het is ook niet echt balen op dit moment. Misschien moet ik wel erg gelukkig zijn dat er op dit moment even niets is om te veranderen en dat alles wel goed is zo ❀

      Like

  4. Ik begrijp volledig je gevoel, een beetje vanuit het “zou moeten”-gevoel. Want je zou toch iets moeten doen? Niet dus! Doe maar rustig aan. Genieten van de zon! Er is meer in het leven dan alleen maar werken en jezelf nuttig maken πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  5. Oh Loena, nu zit ik hier weer te lachen, en wat is tegenslag? In dit geval ben je even gewoon voldaan, tijd om alles wat je geleerd hebt en ervaren hebt in de komende tijd in de praktijk te brengen en ja ook dat komt vanzelf. Vraag om mensen op je weg, waar jij iets mee kunt en die ook open staan voor jouw wijsheid en doe het even rustig aan!

    Ik heb dit al zo vaak gehad, en had het zelfs toen ik jouw blog en die van Surion en Elise tegen kwam, dat ik stil stond, en lieverd, al een paar jaar zelfs πŸ˜‰ Tenminste, niet helemaal waar, maar qua leren zelf, maar in die tijd heb ik eigenlijk heeeeeeel veeeeeeeeeel mensen mogen helpen of iets bij mogen brengen, of ze er nu iets mee kunnen of niet. En ook dat is leuk om te doen. Trust me πŸ˜€

    Ennuh, ergens komt er vanzelf wel weer iets op je weg waar jij mee aan de slag kan of moet ik zeggen ‘moet’ lol ❀

    X

    Liked by 1 persoon

    1. Dank je! Ik ben inmiddels (weer) klaar met een paar ideetjes om anderen te helpen! Staag werk ik nu verder aan andere projecten en project Loena wordt dan maar even naar achteren geschoven. Wie weet wat er binnenkort op het pad komt!

      Liked by 1 persoon

      1. Zie? Het is ook deze volle maan volgens mij voor sommigen, elk op onze eigen wijze, ik merk het, zelfs van hen die niet op de maan letten πŸ˜‰ Heel veel fun in de komende tijd met alle projecten en dingen die je gaat doen πŸ˜€

        Liked by 1 persoon

  6. Oh Loena, leren genieten is ook een dingetje. Lastig hΓ¨ πŸ™‚
    Ik ken er een leuk en goed boek over, misschien is dat wat, kun je toch iets mee πŸ˜‰
    Het is uiteraard weer van Karen Hamaker. ‘Blij zijn met jezelf, de psychologie van plezier’
    Maar het is zoals iedereen hierboven al aangeeft, doe lekker niets en geniet van je vorderingen. Er komt snel genoeg weer wat op je pad om te kijken of je de les echt hebt geleerd…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

